Regulamin Zarządu Stowarzyszenia Tłumaczy Literatury
- Do kompetencji Zarządu STL należy:
a) reprezentowanie STL na zewnątrz i działanie w jego imieniu,
b) kierowanie działalnością zgodnie z postanowieniami statutu, wytycznymi i uchwałami Zgromadzenia Stowarzyszenia,
c) zdobywanie funduszy na projekty statutowe,
d) uchwalanie okresowych planów działalności merytorycznej, preliminarza i budżetu,
e) zatwierdzanie bilansu,
f) podejmowanie uchwał w sprawie powoływania lub rozwiązywania oddziałów lub sekcji,
g) nadzorowanie działalności oddziałów i sekcji,
h) powoływanie i rozwiązywanie stałych i okresowych komisji problemowych oraz nadzorowanie ich działalności,
i) uchwalanie regulaminów działalności Zarządu, regulaminów oddziałów, sekcji i innych regulaminów wewnętrznych,
j) występowanie do Zgromadzenia Stowarzyszenia z wnioskiem o nadanie członkostwa honorowego,
k) rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań z działalności zarządów oddziałów i sekcji oraz zatwierdzanie ich preliminarzy budżetowych,
l) przyjmowanie od członków składek członkowskich,
m) zawieranie umów o współpracy z innymi instytucjami i stowarzyszeniami literackimi, kulturalnymi i naukowymi, krajowymi i zagranicznymi,
n) podejmowanie uchwał o wstąpieniu Stowarzyszenia do stowarzyszeń krajowych i zagranicznych,
o) występowanie do władz państwowych i samorządowych, a także innych instytucji, o przyznanie nagród i odznaczeń za działalność w dziedzinie sztuki przekładowej i literackiej, ich popularyzacji oraz badania,
p) zarządzanie majątkiem i funduszami Stowarzyszenia,
q) podejmowanie uchwał o nabywaniu, zbywaniu i obciążaniu majątku nieruchomego Stowarzyszenia,
r) tworzenie i nadzorowanie Biura Stowarzyszenia oraz powoływanie i odwoływanie jego dyrektora,
s) tworzenie i nadzorowanie w ramach działalności gospodarczej oraz statutowej wszelkich jednostek organizacyjnych, przedsiębiorstw i instytucji (fundacji, ośrodków, wydawnictw, szkół, spółek itp.), a także powoływanie i odwoływanie ich kierownictwa,
t) przygotowywanie posiedzeń Zgromadzenia Stowarzyszenia. - Posiedzenia Zarządu STL odbywają się w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na trzy miesiące i zwoływane są przez prezesa, na pisemny wniosek przynajmniej 1/3 członków Zarządu lub na żądanie Komisji Rewizyjnej.
- Posiedzenie Prezydium Zarządu zwołuje prezes lub upoważniony przez niego członek prezydium w miarę potrzeb.
- Członkowie Zarządu STL powinni być poinformowani o terminie posiedzenia co najmniej na 7 dni wcześniej drogą telefoniczną lub pocztą elektroniczną. W nagłych wypadkach posiedzenie może być zwołane bez zachowania tego terminu.
- Każdy członek Zarządu STL ma prawo zgłosić wniosek o włączenie konkretnej sprawy do porządku obrad danego posiedzenia.
- Zarząd STL podejmuje uchwały w następującym trybie:
a) zwykłą większością głosów przy obecności ponad połowy członków,
b) w razie równości głosów rozstrzyga głos przewodniczącego zebrania,
c) oświadczenie woli stowarzyszenia może składać co najmniej dwóch jednocześnie działających członków Zarządu STL,
d) głosowanie w sprawach personalnych odbywa się w trybie tajnym. - Uchwały podjęte przez Zarząd wymagają podpisu wymagają podpisu więcej niż połowy składu tego Zarządu.
- Uchwały podjęte przez Zarząd STL podlegają obowiązkowemu wpisowi do protokołu z posiedzenie oraz księgi uchwał Zarządu STL.
- Uchwały Zarządu STL obowiązują wszystkich członków STL oraz wszystkie komórki organizacyjne STL.
- W posiedzeniach Zarządu STL z głosem doradczym mogą brać udział:
a) przewodniczący Komisji Rewizyjnej,
b) prawnik specjalizujący się w prawie o stowarzyszeniach lub prawie autorskim,
c) dyrektor Biura STL,
d) członkowie Rady Programowej,
e) księgowy STL,
f) inne zaproszone osoby. - Członkowie Zarządu są obowiązani do usprawiedliwiania swojej nieobecności na posiedzeniu.
- Z przebiegu posiedzeń Zarządu STL sporządzane są protokoły.
- Protokoły podpisane przez przewodniczącego obrad oraz sekretarza przyjmowane są na następnym posiedzeniu.
- Wszyscy członkowie STL mają prawo do zapoznania się z protokołami posiedzeń Zarządu STL oraz księgą uchwał.
- Protokoły posiedzeń Zarządu STL oraz uchwały Zarządu umieszczane są na stronie internetowej STL, w części dostępnej dla członków STL.
- Dla ważności pism dotyczących praw i obowiązków majątkowych STL wymagane są podpisy co najmniej dwóch członków pełniących funkcje w zarządzie lub w ich zastępstwie dwóch członków Zarządu STL, upoważnionych do tego każdorazowo uchwałą Zarządu STL.
- Wszystkie dokumenty w sprawach merytorycznych i organizacyjnych, które mają skutki finansowe, podpisywane są przez prezesa i skarbnika lub w ich zastępstwie dwóch członków Zarządu STL, upoważnionych do tego każdorazowo uchwałą Zarządu STL.
- Członkowie Zarządu STL odpowiedzialni są za realizację zadań i wykonywanie kompetencji Zarządu zgodnie z wewnętrznym podziałem pracy, przyjętym w drodze uchwały.
- Do prowadzenia spraw bieżących Zarząd może utworzyć Biuro STL i zatrudnić pracowników, w tym dyrektora Biura STL.
- Regulamin pracy Biura STL oraz zakres obowiązków i kompetencji jego dyrektora zostaną sformułowane i uchwalone, gdy nastąpi konieczność utworzenia tej komórki.
Uchwalono: 4.06.2011
Poprawki: 21.03.2020