Justyna Fruzińska Członkini zwyczajna Pokaż dane kontaktowe
Języki źródłowe
angielski, hebrajski, polskiJęzyki docelowe
polski, angielskiSpecjalizacje
proza, poezja, dramat, esej, humanistyka, literatura naukowa, literatura popularnonaukowa, psychologia, teksty naukoweBiogram
Justyna Fruzińska jest adiunktem w Zakładzie Literatury Amerykańskiej, poetką, tłumaczką. Absolwentka Instytutu Studiów Żydowskich Paideia w Sztokholmie. Opublikowała książkę Emerson Goes to the Movies: Individualism in Walt Disney Company’s Post-1989 Animated Films (2014) oraz liczne artykuły naukowe na temat amerykańskiej kultury popularnej, Transcendentalizmu oraz poezji polskiej. Tłumaczy poezję anglosaską i hebrajską na polski oraz polską na angielski, a także prozę, eseje i artykuły naukowe z zakresu nauk humanistycznych.
Wybrane przekłady
„Po całym płótnie”, z Lisą Moore rozmawia Herb Wyile, Literatura na świecie, nr 3-4/2017 (548-549), s. 168-185. |
|
Peter Riley, wiersze, Arterie nr 1(20) 2015, 96-98. |
|
Magdalena Nowicka. „Travelling Theory: The Legacy of Edward W. Said in Eastern Europe”. Vita Traductiva 8 (2015), 223-251. |
|
Ian Gregson. „John Ashbery i brytyjski postmodernizm”. Literatura na świecie, nr 1-2/2015 (522-523), s. 164-189. |
|
Andrzej Busza, „Trzej mędrcy”. Fraza nr 4(86) 2014. |
|
Daniel Oz, wiersze, Fraza nr 4(82) 2013, 142-144 Andrzej Busza, opowiadania i wiersze, Fraza nr 4(82) 2013, 98-103 |
|
Stefan Themerson. „Niemodne alternatywy”. Literatura na świecie, nr 9-10/2013 (506-507), s. 40-54. |
|
Jerzy Jarniewicz, wiersze, Dekadentzya, nr 3 (2012), s. 23-25 oraz Dekadentzya, nr 1 (2009), s. 16-17. |
|
Daniel Puia-Dumitrescu, wiersze, Arterie, nr 3/2012, s. 79-82. |
|
B.J. Leggett. „Dzień dobry, bluesie”. Literatura na świecie, nr 3-4/2011 (476-477), s. 300-330. |
|
Yair Lipshitz. Godzina Wytchnienia. Arterie, nr 2/2010, s. 32-37. |
|
Marciusz Moroń, wiersze, Dekadentzya, nr 2 (2010), s. 104-110. |
|
Maciej Robert, wiersze, Warm Blackness Between the Fingers. 4th International festival of contemporary poetry, Zagrzeb: Brutal 2009, s. 91-114. |
|
Nurit Zarchi. „Baby Blues”. Arterie, nr 1/2009, s. 114-115. |